Pestanyes

dilluns, 4 de març del 2013

PRIMER DIA A LA FEINA - 1 de Març 2013


Entro a les 8h, la recepcionista em diu que m’esperi que el meu jefe baixarà a buscar-me.

Passa 1 minut i ja el tinc allà, em dóna la mà i em demana que què tal m’ha anat el viatge fins aquí i si ja tinc on viure.  Sembla content de veure’m allà.

M’ensenya la meva oficina, la comparteixo amb un enginyer mecànic d’uns 50 anys que a primera vista no sembla gaire sociable ni simpàtic. Desprès, em porta a fer una volta per l’edifici tot presentant-me els companys amb qui més treballaré i saltant-se la gent amb qui per ara, no hi tindré tant contacte.

                           Foto de l'oficina on podeu veure on seu el meu company. 

Em mostra on està el menjador, hi ha cafè i té gratuït per a tothom, i dilluns, dimecres i divendres matí passen a dur un cistell amb fruita per a la gent. Agafo un plàtan i me’l poso a la butxaca, me’l menjaré desprès.

Desprès de la volta, em dona un portátil provisional ja que el meu ordinador i portátil definitiu encara no han arribat. També em dona el meu móvil d’empresa, és un model nou i amb una pantalla gegant, no crec que fés falta tenir un model tant car i nou per a treballar, però bé, s’agraeix el gest.

No m’ho hauria pensat mai, però just desprès em diu que “esculli els mobles que vull tenir a l’oficina” que farà venir al noi per a que li indiqui en el catàleg i els compraran.

A Suècia es preocupen molt per l’ergonomia a la feina, em comenta que és important que cadascú s’esculli la cadira, que fins i tot alguns companys han escollit uns mobles que et permeten treballar com mig dempeus durant un rato, i asseguts desprès. Hauré de mirar-me les cadires que té la gent…

Un noi anomenat com el déu Thor s’està 2 hores amb mi explicant-me com entrar a la Intranet de la Universitat, em configura el meu correu i compte i em mostra les diferents pàgines de la universitat, fins i tot tenen una web on hi ha manuals explications sobre com configurar-te el teu móbil sigui de la marca i model que sigui.

 Al cap de 2 hores ve a dir-me que si tot està bé i si em fa falta res, ell té el seu despatx just al costat del meu, crec que em farà més d’una visita per a saber com vaig.

El meu company d’oficina sembla que vol conèixe’m i em demana d’on sóc i on treballava abans. M’explica que ell abans habia treballat a Silicon Valley a San Francisco, i també a Australia. Ara ja entenc el perquè d’aquest gran pòster d’una foto aèria de S.F que tinc a davant meu.

M’explica que ell entra a treballar a les 6h i que marxa a les 3h. Li he dit que si puc, miraré d’entrar abans de les 8h, però sé que no ho cumpliré.

A les 11:45h surto del meu despatx per a trovar-me amb una companya i anar a dinar. Es veu que tothom surt a dinar a les 12h i per no trobar cues marxem abans.

A les 3h el meu company d’oficina marxa. I a les 3:15h ve de nou el meu jefe a dir-me que com vaig i que ell marxa també, es veu que també entra a treballar a les 6h i poc… serà normal doncs entrar tant d’hora?

Crec que si vull veure els meus companys durant algunes hores i poder treballar junts, hauré d’intentar arribar abans de les 8h…

Són les 4h i ja no veig ningú pasar pel passadís, (tenim la porta oberta sempre de l’oficina), els divendres la gent surt abans, i més si fa sol.

A les 5h tanco el meu portátil, tanco amb clau l’oficina, i marxo. Sóc la última en marxar a la meva planta.

Dilluns segon dia de feina i la primera reunió amb els científics.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada